Only logged in users are allowed to enter the chat
Home Poradniki Detroit: Become Human – Poradnik
Detroit: Become Human – Poradnik
0

Detroit: Become Human – Poradnik

1.06K
0

Detroit: Become Human to czwarta filmowa produkcja studia Quantic Dream – twórców takich gier, jak Fahrenheit, Beyond: Two Souls czy Heavy Rain. Pomysł na grę narodził się w demie technologicznym Kara i po latach przerodził kolejny ciekawy projekt Davida Cage’a. Osobiście byłem nastawiony dość sceptycznie ze względu, iż taki kierunek nie jest moim ulubionym, ale jako fan wszelkich filmowych gier dałem Detroit kredyt zaufania. I dobrze zrobiłem…

 

Nie sądziłem, że gra może się zbliżyć do mojego ulubionego Heavy Rain, ale Detroit się to udało. Ba, nawet cenię je bardziej. Moja opinia jest czysto subiektywna i każdy może odebrać tą produkcję oczywiście inaczej, ale ja się w niej zakochałem. Mamy rok 2038, w USA androidy są już powszechną siłą roboczą w różnych sektorach i może je nabyć każdy człowiek do własnego użytku. Nastroje są jednak trudne, gdyż androidy bardzo pomagają ludziom we wszelkich pracach, jednak także drastycznie zwiększają poziom bezrobocia. Jest to jednak tylko początek problemów. Wraz z rozwojem inteligencji rodzi się też wolna wola. Androidy zaczynają zyskiwać świadomość i stają się tak zwanymi defektami. Czy są to tylko maszyny, czy też nowy inteligenty gatunek zasługujący na wolność? Takie pytanie stara się nam przedstawić gra.

 

Nic tak nie potęguje atmosfery, jak mroźna zimowa noc. 

 

Po wcześniejszym Beyond: Two Souls, gdzie kierowaliśmy losami pojedynczej bohaterki ponownie wracamy do znanego z Heavy Rain schematu kilku protagonistów. W Detroit będziemy śledzić losy trzech bohaterów androidów. Kara będąca opiekunką dziecka ma najbardziej osobistą historię o więzi z dziewczynką, którą się opiekuje. Ładnie pokazuje relacje rodzinne i próbę odnalezienia się w tym niebezpiecznym świecie. Czuć jej naiwność, ale nie sposób odmówić jej tych rodzących się uczuć, którymi się kieruje. Kolejnym bohaterem jest jest Connor – android detektyw. Wysłany przez firmę CyberLife stara się rozwiązać sprawę buntujących androidów. W jego opowieści przyjdzie nam odwiedzać miejsca zbrodni w poszukiwaniu dowodów oraz próbować łapać zbuntowanych pobratymców. Bardzo fajnie rozegrano tu wątek relacji z Hankiem, któremu zostaliśmy przydzieleni do pomocy. Ostatnią postacią jest Markus – android usługujący bogatemu malarzowi Carlowi Manfredowi. Ma on okazję poznać od początku pozytywną relację z ludźmi nim historia się skomplikuje. Jego wątek jest najbardziej patetyczny, wyniosły i ma największą skalę, ale można go polubić i kibicować jego staraniom. Historie całej trójki przeplatają się między sobą i dążą do efektownej kulminacji w finale gry.

 

Marsz wolności to jeden z tych rozdziałów, które zapamiętam.

 

Gameplay podobnie jak w pozostałych grach studia jest ubogi, ale to było oczywiste, gdyż nie na tym opierają się takie produkcje. Gra składa się z przemierzania niedużych, acz pięknie zaprojektowanych lokacji, prostych interakcji z otoczeniem, dobrze zaprojektowanych sekwencji QTE, dialogów oraz wyborów, które są najistotniejszym elementem samej gry. W podobnych grach jak np. produkcjach od Telltale wybory są mocno iluzoryczne i poza kilkoma wyjątkami działają główne przy pojedynczym przejściu wywołując emocje podczas dokonywania wyboru. W Detroit jest to jednak dużo bardziej rozbudowane. Bywa, że nawet mała decyzja z wcześniejszych rozdziałów może przynieść konsekwencje w dalszej grze. Po ukończeniu każdego rozdziału prezentowany nam jest cały schemat decyzji z odkrytymi naszymi wyborami i ścieżką. Rozbudowanie niektórych z nich budzi podziw. Naprawdę można tu doprowadzić do różnych sekwencji i zakończeń. Widać w tym rozwój względem poprzednich gier.

 

Śledztwa Connora bardzo przypominają te prowadzone przez Normana w Heavy Rain.

 

Graficznie Detroit prezentuje się prześlicznie. Modele postaci i otoczenia naprawdę mogą zrobić wrażenie. Budowa całego uniwersum jest interesująca. Szczególnie jeśli zaczniemy wczytywać się w możliwe do odnalezienia magazyny. Bez nich stracimy wiele ciekawych kreujących ten świat wątków. Wszelkie sekwencje akcji są cudownie potęgowane przez wspaniały soundtrack. Dawno nie czułem, aby muzyka tak dobrze oddawała to co się dzieje w samej grze. Coś wspaniałego. Gra posiada bardzo dobrze zaprojektowany wybór lokalizacji. Możemy przełączać w dowolnym momencie między oryginalną ścieżką z napisami, a dubbingiem. Istnieje nawet możliwość wyboru polskiego dubbingu z angielskimi napisami. Sam nasz rodzimy dubbing jest naprawdę dobrze wykonany. Byłem nastawiony sceptycznie po obejrzeniu trailerów, ale po przejściu całej gry przyznam, że naprawdę wypadł porządnie i warto go wybrać, jeśli lubimy polskie głosy w grach.

 

Na koniec napiszę, że jestem bardzo zadowolony z Detroit: Become Human. Bardzo pozytywne zaskoczenie. Odbiór oczywiście zależy od nastawienia, jakie mamy do gier tego typu. To nie jest pełna akcji produkcja z rozbudowanym gameplyem. Musimy być świadomi, że jest to przede wszystkim filmowa historia, w której możemy podejmować kluczowe dla dalszych wydarzeń decyzje. Jeśli lubicie produkcje tego typu zdecydowanie warto sprawdzić.

 

  • Trudność zdobycia platyny: 2/10
  • Czas na zaliczenie platyny: ok 20h
  • Trofea offline: 49 (40 x, 5 x, 3 xZłoty, 1 xPlatyna)
  • Trofea online: 0
  • Minimalna liczba przejść: 2 + powtórki rozdziałów
  • Zalecana liczba przejść: 2 + powtórki rozdziałów
  • Trofea do pominięcia: Prawie wszystko, ale jest wybór rozdziałów
  • Zbugowane trofea: Brak

Detroit: Become Human to gra nastawiona przede wszystkim na opowieść, więc zdecydowanie polecam nie czytać dalej, niż KROK I zanim sami nie zagracie. Niżej będą znajdowały się spoilery, które mogą wam zepsuć zabawę z tym zacnym tytułem. Czujcie się ostrzeżeni 🙂

 

Ważne! Gdy przejściu gry wybieramy później konkretne rozdziały, aby zdobyć poszczególne pucharki gra nas zawsze pyta o zapisywanie postępów. Zawsze wybierajmy opcję ZAPISZ. Bez tego w razie wyjścia z gry stracimy postęp w zdobywaniu danego pucharka. Wszelkie trofea odblokowują się zawsze po zakończonym rozdziale w momencie gdy gra pokazuje nam schemat decyzji.

 

KROK I – ukończenie gry

Na początek polecam po prostu sobie przejść grę samemu dokonując decyzji i tworząc własną historię. To jest główny atut tej produkcji i nie warto sobie go odbierać od razu lecąc pod trofea. Nie wydłuży to znacząco rozgrywki. Zalecam jednak sprawdzać wszystkie magazyny w grze. Nie zbierzemy wszystkich i tak, bo nie jest to możliwe w jednym przejściu, ale im więcej wpadnie nam w łapy tym mniej później będziemy musieli dozbierać.

 

Przykładowy magazyn. 

 

KROK II – ukończenie gry bez straty żadnej z postaci

Standardowy dla serii pucharek za doprowadzenie wszystkich żywych do końca gry znalazł się i tutaj. Możliwe jest, że osiągniemy to w pierwszym przejściu, więc wtedy możemy pominąć ten krok. Nie musimy jednak grać od samego początku. Wystarczy wtedy zacząć grać od momentu w którym straciliśmy pierwszą z postaci i grać do końca. Nie można pomijać rozdziałów. Wszyscy wymagani bohaterowie są wymienieni w opisie trofeum  OCALENI.

 

KROK III – ukończenie gry zabijając Connora wielokrotnie

Wątpliwe, abyśmy zdobyli ten pucharek podczas pierwszego przejścia. Będzie to od nas wymagało przejścia całej gry od samego początku do końca wybierając od pierwszego schematu rozdziału. Możemy ewentualnie sobie przyspieszyć to przejście doprowadzając do śmierci Karę oraz Markusa w określonych momentach. Warto jednak podczas tego pucharku przy okazji zdobywać trofea związane z dokonaniem innych wyborów, jak przy pierwszym przejściu. Więcej w opisie pucharka  TAM I Z POWROTEM.

 

 

KROK IV – zebranie wszystkich magazynów i zdobycie pozostałych pominiętych trofeów

Standardowo na koniec zostaną nam pucharki, które jeszcze pominęliśmy oraz brakujące znajdźki. Wszystko można sobie spokojnie zdobyć poprzez wybór rozdziałów. Ze znajdźkami jest czasami o tyle gorzej, że niektóre wymagają podjęcia konkretnych decyzji we wcześniejszych rozdziałach, aby się pojawiły w danym miejscu, więc zachodzi konieczność powtarzania ciągu paru z nich.

 

Poniżej prezentuję listę wszystkich rozdziałów z uwzględnieniem pucharków, jakie się ich tyczą. Pominąłem w rozpisce zaznaczanie trofeów wymagających uwagi w praktycznie każdym rozdziale od początku do końca. O nie przegranie żadnej walki, czy ocalenie wszystkich możliwych postaci musimy cały czas się starać, więc nie ma sensu ich tam odznaczać.

Rozpiska rozdziałów

ZAKŁADNICZKA

  • DZIĘKUJEMY
  • ZADANIE WYKONANE
  • TAM I Z POWROTEM (1/12)

WSTĘP

  • Brak pucharków

ODCIENIE KOLORU

  • Brak pucharków

NOWY DOM

  • TAJEMNICE

MALARZ

  • Brak pucharków

PARTNERZY

  • DEFEKT NAMIERZONY
  • ZEZNANIE (1/2)
  • TAM I Z POWROTEM (2/12)

BURZOWA NOC

  • JESTEŚMY WOLNE

UPADEK

  • OBRONA WŁASNA
  • SAMOKONTROLA

PRZESŁUCHANIE

  • ZEZNANIE (2/2)
  • TAM I Z POWROTEM (3/12)

ZBIEGOWIE

  • SCHRONIENIE

POWSTANIE Z MARTWYCH

  • Brak pucharków

CZEKAJĄC NA HANKA…

  • ZNAJ PARTNERA SWEGO

WIELKA UCIECZKA

  • BIEGNIJ, KARA, BIEGNIJ
  • TAM I Z POWROTEM (4/12)

JERYCHO

  • Brak pucharków

GNIAZDO

  • POŚCIG
  • HANK URATOWANY
  • TAM I Z POWROTEM (5/12)

CZAS DECYZJI

  • Brak pucharków

ZLATKO

  • UCIECZKA Z REZYDENCJI
  • SZCZĘŚLIWA RODZINA (1/4)

ROSYJSKA RULETKA

  • Brak pucharków

CZĘŚCI ZAMIENNE

  • BOHATER JERYCHA

KLUB EDEN

  • BEZ SKRUPUŁÓW
  • WĄTPLIWOŚCI
  • TAM I Z POWROTEM (6/12)

ZATOKA PIRATÓW

  • UŚMIECH NA JEJ TWARZY

MOST

  • TYLKO MASZYNA
  • TAM I Z POWROTEM (7/12)

WIEŻA STRATFORD

  • WSZYSTKO ZGODNIE Z PLANEM
  • PRZEBŁYSK JERYCHA (1/2)

WRÓG PUBLICZNY

  • PRZEBŁYSK JERYCHA (2/2)
  • TAM I Z POWROTEM (8/12)

POCIĄG O PÓŁNOCY

  • ODMASZEROWAĆ
  • SZCZĘŚLIWA RODZINA (2/4)

CAPITOL PARK

  • POKOJOWE PRZESŁANIE
  • AGRESYWNY ATAK

SPOTKANIE Z KAMSKIM

  • PRIORYTETY
  • WIĘŹ
  • TROPICIEL (1/2)
  • TAM I Z POWROTEM (9/12)

MARSZ WOLNOŚCI

  • KONFRONTACJA
  • NIEUSTĘPLIWOŚĆ

OSTATNIA SZANSA CONNOR

  • TROPICIEL (2/2)
  • TAM I Z POWROTEM (10/12)

ROZDROŻA

  • SPALONA ZIEMIA
  • UCIECZKA PRZED ŚMIERCIĄ (1/2)
  • ARMIA TAKICH JAK JA (1/3)
  • MISJA WYKONANA (1/3)
  • TERAZ JA DECYDUJĘ (1/3)
  • ULEGŁY
  • JEDEN Z NAS
  • SZCZĘŚLIWA RODZINA (3/4)
  • TAM I Z POWROTEM (11/12)

NOC DUSZY

  • WOLNOŚĆ (1/2)
  • MORALNE ZWYCIĘSTWO (1/2)
  • ARMIA TAKICH JAK JA (2/3)
  • MISJA WYKONANA (2/3)
  • TERAZ JA DECYDUJĘ (2/3)

BITWA O DETROIT

  • WOLNOŚĆ (2/2)
  • MORALNE ZWYCIĘSTWO (2/2)
  • UCIECZKA PRZED ŚMIERCIĄ (2/2)
  • ARMIA TAKICH JAK JA (3/3)
  • MISJA WYKONANA (3/3)
  • TERAZ JA DECYDUJĘ (3/3)
  • SZCZĘŚLIWA RODZINA (4/4)
  • TAM I Z POWROTEM (12/12)


MISTRZ DETROIT
Wszystkie trofea zdobyte!


Upragnione platynowe trofeum. Gratulacje!


 DZIĘKUJEMY
Rozegraj pierwszy rozdział


Trofeum fabularne, niemożliwe do pominięcia. Pierwszy pucharek, jaki możemy zdobyć. Wpadnie automatycznie po ukończeniu pierwszego rozdziału gry.


 ZADANIE WYKONANE
Connor uratował Emmę


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ZAKŁADNICZKA. Jest to pierwszy rozdział gry, który mogliśmy poznać w wersji demonstracyjnej. Jako Conor przybywamy na miejsce, aby powstrzymać androida biorącego dziewczynkę na zakładnika. Aby zdobyć trofeum musimy ją uratować. Nie stanowi to większego problemu. Nim wyjdziemy na zewnątrz prowadzić negocjacje warto dokładnie zbadać mieszkanie w poszukiwaniu śladów. Podczas rozmowy róbmy wszystko na spokojnie i nie będzie z tym problemów. Gra pokazuje nam stale stan % szans na powodzenie akcji.


 TAJEMNICE
Kara odkryła zawartość skrzynki Alice


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale NOWY DOM. W tym rozdziale jako Kara przyjdzie nam sprzątać mieszkanie i odnaleźć się w nowym środowisku. Po wysprzątaniu parteru przyjdzie kolej na piętro. Będąc w pokoju Alice będziemy mogli znaleźć ją w namiocie i spróbować porozmawiać. Wykorzystujemy dostępne dialogi. W pewnym momencie dziewczynka ucieknie, ale da nam kluczyk. Za jego pomocą musimy otworzyć skrzynkę znajdującą się na szafce naprzeciw namiotu.


 DEFEKT NAMIERZONY
Connor znalazł defekta na strychu


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale PARTNERZY. Rozdział ten składa się z dwóch etapów. Na początku spotykamy się z Hankiem w barze, a następnie kierujemy na miejsce zbrodni. To w tym drugim etapie możemy się postarać o pucharek. Musimy odnaleźć ukrywającego się na strychu defekta. Aby do tego doszło, należy najpierw przeanalizować wszystkie 10 śladów. Nie stanowi to problemu, gdyż obszar nie jest duży, a przytrzymując  podświetlają nam się wszystkie możliwe do analizy rzeczy. Nie powinniśmy się jednak bardzo z tym ociągać, gdyż po pewnym czasie Hank postanowi, że trzeba się już zwijać. Po znalezieniu wszystkich śladów zdajemy raport Hakowi i w oparciu o odkrycia wyjaśniamy przebieg tego morderstwa. Można się kilka razy pomylić, ale schemat wygląda następująco: Akcja zaczęła się w KUCHNI, ofiara zaatakowała androida KIJEM, android DŹGNĄŁ ofiarę, ofiara uciekła do SALONU, android zabił ofiarę NOŻEM. Następnie będziemy mogli odszukać androida. Idziemy po śladach tyrium. Na końcu korytarza w suficie jest klapka na strych. Będziemy musieli wziąć z kuchni krzesło i wdrapać się na górę.


  JESTEŚMY WOLNE
Kara i Alice uciekły z domu Todda


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BURZLIWA NOC. W tym rozdziale po awanturze dostaniemy od Todda polecenie, aby się nie ruszać. Musimy je zignorować i przełamać barierę programu. Następnie niezależnie od tego czy staraliśmy się przemówić Toddowi do rozumu, czy nie, będziemy musieli udać się do pokoju Alice. Sposób ucieczki nie ma znaczenia. Wystarczy tylko poradzić sobie z sekwencjami QTE. Polecam jednak nie zabijać Todda znalezionym w jego pokoju pistoletem. Jeśli będziemy grali dalej stracimy wtedy bardzo ładną scenkę pod koniec gry.


 OBRONA WŁASNA
Markus popchnął Leo


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale UPADEK. Trofeum związane z dokonaniem konkretnego wyboru. Pod koniec rozdziału, gdy Markus przełamuje program i staje się defektem ma możliwość wytrzymania obelg Leo, tak jak prosił go Carl lub pchniecie chama. Aby zdobyć ten pucharek musimy wybrać drugą opcję.


 SAMOKONTROLA
Markus pozwolił Leo wygrać


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale UPADEK. Trofeum przeciwne do powyższego. Pod koniec rozdziału tym razem musimy wytrzymać.


 ZEZNANIE
Connor sprawił, że android złożył zeznanie


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale PRZESŁUCHANIE. Ten rozdział pojawi się tylko, jeśli w rozdziale PARTNERZY udało nam się znaleźć na strychu defekta. Jak sama nazwa mówi będziemy mieli tu okazję przeprowadzić przesłuchanie. Naszym zadaniem jest wyciągnąć zeznanie. Najlepiej zrobić to na spokojnie i podczas rozmowy z androidem, należy tak dobierać kwestie, aby utrzymać jego puls na optymalnym poziomie. Gra stale nam pokazuje obecny stan przesłuchiwanego, wiec nie jest to trudne. Krzepiące dialogi redukują poziom stresu, a oskarżające podnoszą go. Jeśli będziemy dobrze dobierać kwestie, android złoży zeznanie.


 SCHRONIENIE
Kara i Alice spędziły noc w motelu lub squacie


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ZBIEGOWIE. Jest to jeden z bardziej rozbudowanych rozdziałów gry. Jako Kara i Alice będziemy musieli odnaleźć jakieś schronienie. Do wyboru są trzy opcje: parking, squat i motel. Do pucharka musimy wybrać motel lub squat. Aby wynająć pokój w motelu będzie nam potrzebne przebranie oraz pieniądze. Nowe ciuchy możemy ukraść w pralni naprzeciw motelu. Pieniądze zaś trzeba ukraść ze sklepu znajdującego się naprzeciw parkingu. Możemy grozić sprzedawcy bronią, jeśli zabraliśmy ją z pokoju Todda w rozdziale BURZLIWA NOC lub kazać Alice przewrócić puszki w sklepie, aby szybko zabrać pieniądze z kasy. Każda z tych opcji jednak negatywnie wpłynie na naszą relację z Alice. Jeśli tego nie chcemy możemy wybrać schronienie w squacie. Aby się do niego dostać będziemy potrzebowali nożyc do drutu. Można je zdobyć kradnąc w sklepie lub odnaleźć na terenie parkingu. Druga opcja wydaje się lepsza. Dodatkowo z obszaru parkingu możemy też przeciąć ogrodzenie do opuszczonego domu. Gdy się tam dostaniemy trzeba się jeszcze będzie dogadać z androidem Ralfem, ale to już żaden problem.


 ZNAJ PARTNERA SWEGO
Connor odkrył wszystkie wskazówki dotyczące Hanka


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale CZEKAJĄC NA HANKA. W trakcie tego rozdziału udamy się na posterunek w poszukiwaniu Hanka. Gdy trafimy do jego biurka będziemy musieli mu się przyjrzeć, aby dowiedzieć się czegoś o naszym partnerze. Gdy tylko usiądziemy i wstaniemy z krzesła przy biurku możemy brać się do roboty. Znalezienie wszystkich wskazówek jest banalnie proste. Po wciśnięciu  zobaczymy możliwe punkty interakcji. Przede wszystkim chodzi o sprawdzenie słuchawek, znalezienie 8 wskazówek na biurku oraz przeanalizowaniu tablicy po prawej stronie. Jeśli gramy na beztroskim poziomie wszystkie wskazówki będą bardzo łatwe do namierzenia.


 BIEGNIJ, KARA, BIEGNIJ
Kara i Alice uciekły przed policją


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale WIELKA UCIECZKA. Jest to pierwszy rozdział w którym przeplatają się losy bohaterów. Początek różni się zależnie od tego gdzie ukryliśmy się grając Karą w rozdziale ZBIEGOWIE.

 

W przypadku wyboru Parkingu lub Motelu będziemy mogli spokojnie wyjść z kryjówki i spróbować się przedostać do stacji. Musimy wtedy unikać policyjnych patroli chowając się w określonych momentach oraz przechodząc na drugą stronę ulicy. W przypadku wykrycia czeka nas ucieczka. Wtedy jako Connor, będziemy gonić, aż do autostrady. Tam możemy podjąć wybór, czy gonić je dalej, czy się poddać zgodnie z życzeniem Hanka. Niezależnie od tego wyboru, jeśli jako Kara dobrze wykonamy sekwencje QTE na obu pasach autostrady pomyślnie uciekniemy.

 

W przypadku nocowania w Squacie, Connor będzie przeszukiwał pomieszczenie i przepytywał Ralfa. Gdy odnajdzie Karę analogicznie czeka nas sekwencja pościgu na autostradę, jak w powyższych wariantach.


 POŚCIG
Connor dogonił Ruperta


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale GNIAZDO. Na początku rozdziału czeka nas przeszukiwanie pomieszczenia w poszukiwaniu dowodów. Musimy odnaleźć poszukiwanego androida. Aby tego dokonać, należy przeanalizować napisy na ścianie w łazience i odtworzyć wydarzenia. Następnie wrócić do głównego pomieszczenia i tu też odtworzyć przebieg zdarzeń. Dowiemy się, że uciekinier schował się na strychu. Gdy będziemy to sprawdzać nastąpi gonitwa. Podczas pogoni nie ma znaczenia obierana droga. Grunt, aby biec i poprawnie wykonywać sekwencje QTE. W pewnym momencie po biegu przez pole kukurydzy zobaczymy scenkę, jak poszukiwany spycha Hanka z dachu. Mamy do wyboru dwie możliwości: ratowanie Hanka lub dalszą gonitwę androida. Aby zdobyć ten pucharek musimy zdecydować się gonić go dalej.


 HANK URATOWANY
Connor uratował Hanka


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale GNIAZDO. Trofeum związane z podjęciem przeciwnej decyzji, niż powyżej. Gdy mamy do wyboru dwie możliwości: ratowanie Hanka lub dalszą gonitwę androida. Musimy uratować naszego partnera.


 UCIECZKA Z REZYDENCJI
Kara i Alice uciekły z rezydencji Zlatko


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ZLATKO. Ucieczka z rezydencji może się odbyć na parę sposobów. Wszystko zaczyna się, gdy Kara zostaje podłączona do urządzenia restartującego. Teraz możemy się wyswobodzić spoglądając w górę i ciągnąc za kable oraz przewracając reflektor. Wtedy kierujemy się na górę, aby odnaleźć Alice. Jeśli jednak nie zdążymy nic zrobić zostaniemy zresetowani, ale to nie koniec. Będziemy postępować wedle zadań i przy okazji maksymalnie eksplorujemy posiadłość, aby Kara mogła sobie przypomnieć Alice. Tak czy siak za każdym razem polecam zbadać pomieszczenie przy pracowni Zlatko na górze i otworzyć klatkę z mechanicznym niedźwiedziem. Może się nam przydać później. W obu przypadkach kierujemy się do ostatniego pokoju, gdzie znajdziemy Alice. Gdy ją odnajdziemy Zlatko wyśle po nią Luthera. Będziemy mogli się przekraść. Warto wtedy wywołać pożar w pobliskim pomieszczeniu, aby odwrócić uwagę. Musimy ostrożnie kierować się na dół. W przypadku, gdy zostaniemy zauważeni rozpocznie się gonitwa. Należy poprawnie wykonywać sekwencje QTE. Przyda się wtedy uwolniony niedźwiedź, który nam pomoże. Gdy zbiegniemy po schodach na dół kierujmy się w stronę tylnych drzwi. Po ich przekroczeniu uciekniemy.


 BEZ SKRUPUŁÓW
Androidki o imieniu Traci zostały zabite


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale KLUB EDEN. Kolejne śledztwo Connora zaprowadzi nas do klubu. Po pierwszych analizach ciała ofiary oraz androida czeka nas dalsze dochodzenie w klubie. Sprawdzamy jednego z androidów i prosimy Hanka o pomoc. Teraz czeka nas kolejne sprawdzanie następnych androidów, aby ustalić kierunek w którym udała się poszukiwana. Trafimy na zaplecze, gdzie zostaniemy zaatakowani przez dwie androidki. Pod koniec sekwencji, Connor będzie mógł strzelić do uciekających lub je oszczędzić. Aby otrzymać ten pucharek będziemy musieli strzelić.


 WĄTPLIWOŚCI
Androidki o imieniu Traci uciekły


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale KLUB EDEN. Trofeum związane z podjęciem przeciwnej decyzji niż powyżej. W tym wypadku po potyczce z androidkami musimy je oszczędzić.


 BOHATER JERYCHA
Markus zdobył wystarczającą ilość części


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale CZĘŚCI ZAMIENNE. W tym rozdziale jako Markus przyjdzie nam spróbować okraść magazyn CyberLife, aby zdobyć części dla potrzebujących pobratymców. Gdy dotrzemy do skrzyń zostaniemy zauważeni przez pracującego tam androida. Musimy go złapać i ukryć się. A następnie przeczekać, aż człowiek się oddali. Po opróżnieniu skrzyń złapany android będzie chciał się do nas przyłączyć. Godzimy się na to. Zdradzi on nam możliwość zdobycia większej ilości części. Będziemy musieli zakraść się do stróżówki. Tam mamy trzy opcje: ukraść broń i zastraszyć strażników (nie obejdzie się bez walki QTE), wyłączyć prąd i zakraść się po kartę, wywołać hałas na zewnątrz przy użyciu beczek i zakraść się po kartę. Niezależnie od obranej opcji dobywamy kartę potrzebną do kradzieży ciężarówki. Wracamy do towarzyszy i odjeżdżamy.


 TYLKO MASZYNA
Hank zabił Connora


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale MOST. Ten pucharek zdobędziemy przy okazji wbijania  TAM I Z POWROTEM.

 

Aby zdobyć ten trofeum warunkiem koniecznym jest zła relacja między Connorem, a Hankiem. Możemy o nią łatwo zadbać wcześniej, ale powinno wystarczyć zepsucie wszystkich QTE w Klubie Eden podczas walki na zapleczu, a następnie strzelenie w plecy uciekającej androidce.

 

Podczas rozmowy z Hankiem musimy zachowywać się jak maszyna i wybierać chłodne podejście z dostępnych dialogów. Możemy zacząć od osobistego pytania i poruszyć kwestie zależną od tego co znaleźliśmy w mieszkaniu Hanka w jednym z wcześniejszych rozdziałów. Sugerujemy, aby przestał pić. Potem wybieramy opcję oprogramowanie. Następnie dobieramy oschłe opcje dialogowe, odpowiadamy, że nie jesteśmy żywi oraz na końcu oświadczamy, że po zastrzeleniu nie spotka nas nic. Jeśli relacja była odpowiednio zła, Hank zastrzeli Connora, a my otrzymamy ten pucharek.


 UŚMIECH NA JEJ TWARZY
Alice cieszyła się z przejażdżki na karuzeli


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ZATOKA PIRATÓW. Pucharek ten otrzymamy automatycznie po ukończeniu wymaganego rozdziału. Musimy jednak do niego dotrzeć we wcześniejszych fragmentach uciekając przed policją oraz Zlatko.


 WSZYSTKO ZGODNIE Z PLANEM
Markus nadał swój manifest, nikogo nie alarmując ani nie tracąc nikogo z drużyny


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale WIEŻA STRATFORD. Podczas tego rozdziału Markus będzie próbował dostać się na szczyt wieży, aby nadać manifest. By nikogo nie alarmować będziemy musieli dokonać kilku konkretnych wyborów.

  • Gdy znajdziemy się z North w pomieszczeniu z serwerami musimy zablokować za sobą drzwi
  • Po dotarciu wyżej w korytarzu będzie dwóch strażników. Musimy wybrać opcję pokojową, powoli do nich podejść, wyciągnąć broń, a następnie ogłuszyć.
  • Będąc już w pomieszczeniu nagraniowym rozkazujemy pracującym tam androidom odejść.
  • Jeden człowiek będzie próbował uciekać. Niestety musimy go zastrzelić.
  • Nadajemy manifest i skaczemy z dachu.

 PRZEBŁYSK JERYCHA
Connor połączył się z Simonem


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale WRÓG PUBLICZNY. Zdobycie tego trofeum będzie wymagało rozegrania wcześniej rozdziału WIEŻA STRATFORD historii Markusa i oszczędzenia uciekającego człowieka ze studnia nagraniowego. Spowoduje to pojawienie się uzbrojonych ludzi, którzy postrzelą Simona. Musimy mu pomóc dostać się na dach, a następnie zdecydować, aby go tam zostawić.

 

Następnie gdy jako Conor będziemy badać to samo miejsce nie możemy iść do kuchni i przesłuchiwać znajdujących się tam androidów. Zamiast tego kierujemy się na dach i tam prowadzimy śledztwo. Po odnalezieniu Simona wywiąże się walka. Musimy go gonić i poprawnie wykonać sekwencję QTE. W ten sposób otrzymamy pucharek, ale doprowadzimy do śmierci Simona i uniemożliwimy zdobycie trofeum za przeżycie wszystkich bohaterów w przypadku kontynuowania gry.


 POKOJOWE PRZESŁANIE
Markus przeprowadził pokojową demonstrację


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale CAPITOL PARK. W tym rozdziale po uwolnieniu androidów ze sklepu, Markus będzie chciał zostawić ludziom wiadomość. Mamy możliwość wybrać opcję przemocy lub pacyfizmu. Wybieramy drugą opcję. Mamy tu dużo obiektów do interakcji. Należy zostawiać holograficzne hasła zamiast niszczyć, hakować sprzęty, przesunąć samochody na ulicę i wybierać wszelkie opcje nie opierające się na niszczeniu. Gra pokazuje nam procentowy pasek obranej ścieżki. Na koniec oszczędzamy policjantów.


 AGRESYWNY ATAK
Markus przeprowadził demonstrację z użyciem przemocy


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale CAPITOL PARK. Pucharek przeciwny do powyższego. Tym razem należy rozpętać chaos. Tłuczemy witryny sklepowe, wyrywamy ławki, niszczymy posąg, przewracamy samochody i podpalamy je. Pod koniec rozdziału decydujemy się zastrzelić policjantów.


 ODMASZEROWAĆ
Kara sprawiła, że policjant sobie poszedł


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale POCIĄG O PÓŁNOCY. Podczas tego rozdziału Kara bezie szukała pomocy u Rose. W pewnym momencie kobieta postanowi wyjść z domu, aby zorganizować nam pomoc. Po pewnym czasie do drzwi zapuka policjant. Będziemy mieli niewielką ilość czasu na ukrycie wszelkich dowodów nim otworzymy mu drzwi.

  • Na szafce w pobliżu telewizora znajduje się uniform androida. Musimy schować go do szuflady.
  • Każemy Alice i Lutherowi ukryć się na górze.
  • Na stole w kuchni znajduje się magazyn. Upewniamy się, że głównym artykułem na nim jest włączony ten o trzeciej wojnie światowej. Na tym drugim jest informacja o promocji na modele androida typu Kary.
  • Zamykamy szafkę pod schodami, gdzie przechowywane jest tyrium.
  • Zamykamy drzwi do pokoju, gdzie ukrywają się androidy.
  • Otwieramy drzwi. Kara zaproponuję policjantowi kawę. Idziemy do kuchni i nalewamy ją z maszyny w rogu pomieszczenia.
  • Gdy policjant zapyta się, czy ktoś jeszcze jest w domu odpowiadamy ALICE.
  • Gdy policjant zapyta się, czy w domu są jakieś androidy odpowiadamy NIE.
  • Gdy policjant zacznie zagadywać Adama odpowiadamy, że jest ZMĘCZONY.
  • Gdy policjant będzie wychodził i usłyszy hałas w pokoju z androidami wyjaśniamy, że to PRALKA.

 

W ten sposób obejdzie się bez żadnej interwencji. Swoją drogą i tak zachowywać będziemy się bardzo podejrzanie, szczególnie Adam, ale jak widać policjant nie będzie chciał drążyć tematu i wyjdzie, a my otrzymamy pucharek po zakończeniu rozdziału.


 KONFRONTACJA
Markus zaatakował policję


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale MARSZ WOLNOŚCI. Pod koniec tego epickiego i patetycznego rozdziału marsz Markusa zostanie zatrzymany przez oddziały policyjne grożące nam bronią. Będziemy mieli do wyboru trzy opcje: zaatakować, stać w miejscu oraz uciekać. Aby otrzymać ten pucharek musimy zaatakować. Będzie czekała nas dłuższa i widowiskowa sekwencja QTE do wykonania.


 NIEUSTĘPLIWOŚĆ
Markus nie cofnął się przed policją


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale MARSZ WOLNOŚCI. Pucharek związany z przeciwnym wyborem, niż ten poniżej. Tym razem musimy zdecydować się stać w miejscu. Policja otworzy ogień, ale my stoimy dalej. Na koniec wybieramy opcję poświęcenia się. W tym wypadku Markus może zginąć, choć zostanie uratowany przez Johna, jeśli pozwoliliśmy mu do nas dołączyć w rozdziale CZĘŚCI ZAMIENNE. Również Simon może nas uratować, jednak w ów czas zginie. Gdy nie będziemy mieli żadnego z nich historia Markusa zakończy się w tym miejscu.


 PRIORYTETY
Connor zabił Chloe


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale SPOTKANIE Z KAMSKIM. Pod koniec tego krótkiego rozdziału Connor będzie mógł dokonać wyboru czy zastrzelić androidkę Chloe i uzyskać informacje od Kamskiego, czy też ją oszczędzić i odejść z niczym. Aby zdobyć ten pucharek musimy zdecydować się strzelić. Nie ma znaczenia o co później zapytamy Kamskiego.


 WIĘŹ
Connor odmówił zabicia Chloe


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale SPOTKANIE Z KAMSKIM. Pucharek związany z podjęciem przeciwnej decyzji, niż powyższa. Aby go otrzymać musimy zdecydować oszczędzić Chloe. Nie otrzymamy żadnych informacji, ale poprawią nam się stosunki z Hankiem.


 TROPICIEL
Connor samodzielnie znalazł Jerycho


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale OSTATNIA SZANSA CONNOR. Aby odblokować ten rozdział musimy albo oszczędzić Chloe w rozdziale SPOTKANIE Z KAMSKIM albo zastrzelić ją i zapytać Kamskiego o rA9. Nie możemy uzyskać od niego informacji o położeniu Jerycha. Wtedy Connor będzie musiał sam odszukać w dowodach lokalizację. Zależnie od tego jakie mamy relację z Hankiem rozdział nieco się różni. Jeśli jesteśmy przyjaciółmi, Hank odwróci dla nas uwagę. W innym wypadku będziemy musieli wypuścić więźnia z celi. W każdym wypadku kierujemy się do pomieszczenia z dowodami. Po drodze zaczepi nas wkurzający znajomy detektyw. Możemy go zignorować. Wtedy pod koniec czeka nas walka QTE z nim. Ale można mu wyjaśnić, że tylko odnosimy dowody. Wtedy zostawi nas w spokoju.

 

W pomieszczeniu z dowodami będziemy musieli użyć hasła. Hank oczywiście wybrał “JE***EHASŁO”. Teraz czeka nas analiza zgromadzonych dowodów. Wszystko zależy od tego co udało nam się wcześniej zebrać. Najłatwiejszą opcją jest włączenie jednego z androidów dostępnych zależnie od podjętych wyborów: Simona lub androida z kuchni w reżyserce zastrzelonych podczas rozdziału WRÓG PUBLICZNY. Wyciągamy niezbędne do uruchomienia części z innych dostępnych androidów. Nie będą oni jednak pomocni. Musimy przesłuchać manifest Markusa i skopiować jego głos. Teraz możemy uzyskać lokalizację Jerycha.


 JERYCHOŃSKA TRÓJKA
Trzy postaci znalazły się na Rozdrożach


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ROZDROŻA. Ten pucharek wymaga, aby Markus, Kara i Connor znaleźli się na statku Jerycho. Wystarczy doprowadzić tu żywych Markusa oraz Karę. Connor zaś musi odnaleźć lokalizację Jerycha w rozdziałach SPOTKANIE Z KAMSKIM lub OSTATNIA SZANSA CONNOR.


 SPALONA ZIEMIA
Markus lub Connor wysadził frachtowiec


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ROZDROŻA. Aby uzyskać ten pucharek wystarczy przeżyć Markusem do tego rozdziału i po kolei poprawnie wykonać wszystkie sekwencje QTE. Connor jeśli stanie się defektem będzie mógł się tym zająć w przypadku śmierci Markusa we wcześniejszych wydarzeniach.


 WOLNOŚĆ
Markus dotarł do obozu i uwolnił androidy


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Aby zdobyć ten pucharek we wcześniejszym rozdziale NOC DUSZY musimy wybrać opcje REWOLUCJA. Wtedy czeka nas długa sekwencja walki na kolejnych barykadach. Markus musi dotrzeć żywy do samego końca. Trofeum odblokuje się po napisach końcowych.


 MORALNE ZWYCIĘSTWO
Markus sprawił, że żołnierze się cofnęli


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Przeciwny pucharek do poprzedniego. W rozdziale NOC DUSZY Markus musi wybrać opcję DEMONSTRACJA. W tym wypadku jednak wymagane jest zebranie pozytywnej opinii publicznej przez całą wcześniejszą grę. Nie możemy zabijać ludzi (wyjątek to atak na Jerycho) i zawsze wybieramy pokojowe opcje. Wtedy pod koniec naszej demonstracji gdy zostaniemy zaatakowani i zepchnięci pod ścianę możemy wybrać dwie opcje: pocałowanie North, jeśli oblikowaliśmy wcześniej ścieżkę miłosnej relacji, lub zaśpiewanie piosenki. Obie opcje spowodują wycofanie się żołnierzy, jeśli opinia publiczna jest po naszej stronie. Trofeum odblokuje się po napisach końcowych.


 UCIECZKA PRZED ŚMIERCIĄ
Kara i Alice uciekły z centrum recyklingu


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Aby odblokować tą wymaganą wariację rozdziału najpierw musimy podczas finalnej ucieczki Kary i Alice z Jerycho w rozdziale ROZDROŻA dokonać odpowiedniego wyboru w momencie, gdy mamy możliwość udawania martwych, ucieczki oraz poddania się. Należy wybrać poddanie się. Wtedy w kolejnym etapie gry trafimy do centrum recyklingu.

 

Jest to bardzo dołujący i smutny rozdział, a możliwości ucieczki są zależne od naszych wcześniejszych wyborów. Gdy będziemy już stać w kolejce przed urządzeniem do zniszczenia musimy spojrzeć w prawą stronę i zlokalizować tam Jerrego. Prosimy go o pomoc. Dzięki niemu będziemy mogli przedostać się na drugą stronę do Alice. Zbliżając się do urządzenia niszczącego spoglądamy w prawą stronę na ogrodzenie, gdzie zobaczymy możliwą drogę ucieczki. Dalsze możliwości są zależne od wyborów z wcześniejszych rozdziałów. Potrzebujemy kogoś kto zrobi dywersję, abyśmy mogli uciec. Mamy do wyboru:

  • Ralfa – jeśli w rozdziale ZBIEGOWIE wybraliśmy opcję schronienia w squacie
  • Androida od Zlatko – jeśli w rozdziale ZLATKO wypuściliśmy androidy z piwnicy
  • Luthera – jeśli ocaliliśmy go we wcześniejszych rozdziałach

Po zastosowaniu dywersji będziemy mogli uciekać. Musimy tylko ochronić Alice walcząc z jednym z żołnierzy i uda nam się uciec. Istnieje też możliwość ocalenia Kary przez Markusa, jeśli uda mu się pozytywnie przeprowadzić rewolucję wybraną podczas rozdziału NOC DUSZY.


 BEZPIECZNA PRZYSTAŃ
Kara i Alice przekroczyły granicę


Trofeum wymaga, aby Alice i Kara pozytywnie przedostały się przez granicę kończąc swój wątek historii. Pucharek zdobędziemy przy okazji wbijania  SZCZĘŚLIWA RODZINA.


 ARMIA TAKICH JAK JA
Connor nawrócił androidy


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Aby otrzymać możliwość zagrania wymaganego wariantu historii Connor musi zostać defektem podczas rozdziału ROZDROŻA oraz dogadać się z Markusem w rozdziale NOC DUSZY. Więcej w opisie pucharka  JEDEN Z NAS. Następnie musimy przeżyć atak na Jerycho. Dzięki temu będziemy mogli pomóc Markusowi włamując się do wieży CyberLife. Akcja zaczyna się w windzie. Warto wtedy spojrzeć w górę i zhakować kamerę. Dzięki temu czeka nas jedna walka mniej w późniejszym etapie. Następnie pokonujemy strażników i skopiowanym głosem agenta zjeżdżamy windą na odpowiednie piętro. Tam czeka na nas inny Connor, który wziął Hanka na zakładnika. Musimy zdecydować ratować naszego partnera. Następnie, gdy Hank będzie miał obu Connorów na muszce, należy poprawnie odpowiedzieć na jego pytania. Odpowiedzi powinniśmy poznać we wcześniejszej grze. Pies Hanka wabi się Sumo, a jego syn nazywa się Cole. To spowoduje pozytywne zakończenie rozdziału.


 MISJA WYKONANA
Connor zabił przywódcę defektów


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Pucharek nie wpadnie, gdy zabijemy Markusa podczas spotkania na Jerychu. Aby otrzymać możliwość zagrania wymaganego wariantu historii Connor musi zostać defektem podczas rozdziału ROZDROŻA. Więcej w opisie pucharka  JEDEN Z NAS. Connor musi skutecznie przebudzić rozdziały zgodnie z pucharkiem  ARMIA TAKICH JAK JA. Markus zaś musi przetrwać do samego końca gry. Wtedy podczas finalnej przemowy Connor zostanie zhakowany przez Amandę. Gdy to nastąpi musimy po prostu trochę poczekać i nic nie robić. Gdy przemówienie się skończy, Markus zostanie przez niego zastrzelony.


 TERAZ JA DECYDUJĘ
Connor oparł się próbie zhakowania przez CyberLife


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale BITWA O DETROIT. Pucharek przeciwny do powyższego. Gdy Connor zostanie zhakowany przez Amandę musimy odnaleźć furtkę o której wspominał Kamski. Nie znajduje się ona daleko i nie ma problemów, aby do niej dotrzeć mimo zamieci śnieżnej. Po wciśnięciu  możemy zobaczyć lokalizację szukanego urządzenia, gdy się do niego zbliżymy.


 ULEGŁY
Connor pozostał maszyną


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ROZDROŻA. Pod koniec tego rozdziału podczas spotkania Markusa i Connora będziemy mogli zadecydować o tym, czy Connor ma stać się defektem, czy zostać maszyną. Aby zdobyć wymagany pucharek decydujemy się na drugą opcję. Do tego nie musimy spełniać żadnych wymagań z wcześniejszej gry poza odnalezieniem lokalizacji Jerycha.


 JEDEN Z NAS
Connor został defektem


Trofeum możliwe do zdobycia w rozdziale ROZDROŻA. Pucharek przeciwny do powyższego. Odblokowanie takiej możliwości wymaga we wcześniejszej grze budowania zachowań sprzecznych z programem. Wykazujemy jak najwięcej cech ludzkich. Staramy się postępować słusznie. Prowadzimy spokojne przesłuchanie androida i interweniujemy, gdy policjanci zabierają go z sali. Oszczędzamy androidki w klubie. Nie strzelamy do Chloe w wilii Kamskiego. Zaprzyjaźniamy się z Hankiem. Dzięki temu podczas spotkania z Markusem będziemy mogli stać się defektem i otrzymać ten pucharek.


 NIEUGIĘTOŚĆ
Nie przegrano żadnej walki przed dotarciem do końca


Pucharek wymagający przejścia gry od początku do końca. Nie możemy żadną postacią przegrać, ani jednej walki. Chodzi tu o sekwencje QTE. Nie musimy robić tego idealnie. Szczególnie, jeśli gramy na poziomie trudności Beztroskim. Można wcisnąć kilka razy zły przycisk. Grunt, aby nie przegrać starcia. Dobrze to połączyć z pacyfistycznym przejściem Markusa. Wtedy czeka nas zauważalnie mniej starć. Szczególnie w finale historii.


 MÓL KSIĄŻKOWY
Znaleziono każdy magazyn w grze


Trofeum związane ze znajdźkami. Nie da się zebrać wszystkich znajdziek podczas jednego przejścia, ponieważ pojawienie się części z nich wymaga wcześniejszego podjęcia konkretnych różnych decyzji. Polecam zostawić sobie to na sam koniec. W miarę wcześniejszych przejść mimowolnie zbierzemy dużą część magazynów, gdyż podczas gry po wciśnięciu  są one podświetlane jeśli jesteśmy w pobliżu. Po zdobyciu wszystkich pozostałych pucharków warto udać się z menu głównego do sekcji DODATKI, a następnie MAGAZYNY i odnotować sobie brakujące numery. Potem wystarczy z poniższego filmiku sprawdzić, gdzie znajdują się te, które pominęliśmy.

 


 PARTNERZY
Hank i Connor byli przyjaciółmi do końca


Trofeum wymaga, aby pod koniec gry nasza relacja Connora z Hankiem była przyjacielska. Nie stanowi to większego problemu. Wystarczy być dla niego miłym, ratować go, nie ginąć, postępować słusznie i zostać defektem. Gra cały czas informuje nas o statusie relacji.


 SZCZĘŚLIWA RODZINA
Kara, Alice i Luther pozostali razem do końca


Aby zdobyć ten pucharek musimy doprowadzić Karę, Alice i Luthera do najbardziej pozytywnego zakończenia gry. Będzie to wymagało podjęcia odpowiednich decyzji w całej grze.

  • Oczywiście każdy z bohaterów musi przeżyć do końca
  • Pod koniec rozdziału ZLATKO zgadzamy się, aby Luther nam towarzyszył
  • W rozdziale POCIĄG O PÓŁNOCY musimy sprawić, aby policjant sobie poszedł. Patrz trofeum  ODMASZEROWAĆ
  • W rozdziale ROZSTAJE ratujemy Luthera, gdy zostanie postrzelony
  • Pod koniec rozdziału ROZSTAJE podczas ucieczki wybieramy opcje udawania martwych i nie ruszamy się
  • Podczas rozdziału BITWA O DETROIT nie wyłączamy u Alice modułu odpowiedzialnego za to, że jest jej zimno
  • W tym samym rozdziale podczas przekradania się wybieramy opcję ratowania Luthera i za pomocą cegły ogłuszamy żołnierza
  • Przechodząc przez punkt kontrolny każemy Lutherowi się uspokoić. Wyjaśniamy strażnikowi, że zepsuł się nam samochód oraz, że Alice jest zimno. Odchodząc dwukrotnie nakazujemy Lutherowi zachować spokój.
  • Na dworcu autobusowym musimy zdecydować się zatrzymać bilety. Będziemy musieli dwa razy potwierdzić wybór.
  • Na przejściu granicznym możemy przejść nie poświęcając nikogo tylko, jeśli Markus przeprowadził pokojową demonstrację. W innym przypadku będziemy musieli poświęcić Jerrego.

 TAM I Z POWROTEM
Connor zginął i powrócił przy każdej możliwej okazji, przed dotarciem do końca


Trofeum wymagające przejścia całej gry od początku do końca i ciągłego doprowadzanie do śmierci Connora. Wymaga do dokonywania konkretnych wyborów. Poniżej zaprezentuje opis po kolei rozdziałów wraz z czynnościami, jakie należy w nich wykonać. Warto pamiętać, aby budować tu od początku negatywną relację z Hankiem, gdyż będzie nam potrzebna.

 

Możemy sobie skrócić to przejście pozbywając się pozostałych dwóch bohaterów w odpowiednich momentach:

  • KARA – musimy pozytywnie uciec z domu Todda i znaleźć kryjówkę. Wymagane jest bowiem pojawienie się pościgu Connora za Karą w rozdziale WIELKA UCIECZKA. Podczas ucieczki musimy jako Kara pozytywnie przedostać się przez pierwszą część autostrady. Na drugim pasie po zmianie poziomu trudności na Doświadczony możemy zepsuć wszystkie QTE i zakończyć w tym miejscu wątek Kary.
  • MARKUS – podczas rozdziału CZĘŚCI ZAMIENNE nie zgadzamy się na przyłączenie Johna do Jerycha. Podczas rozdziału WIEŻA STRATFORD musimy doprowadzić do śmierci Simona. Wystarczy nie strzelać do uciekającego człowieka, a po ataku oddziałów policyjnych nie ratować Simona. Potem w rozdziale MARSZ WOLNOŚCI możemy wybrać opcje poświecenia się co doprowadzi do śmierci Markusa.

 

Doprowadzenie do śmierci w historii Connora:

  • ZAKŁADNICZKA – możemy sprawić, aby Daniel nas zastrzelił lub razem z nim skoczyć z dachu. Wystarczy odnaleźć broń w kuchni, skłamać, że mamy pistolet, zagrozić androidowi bronią. Zostaniemy zastrzeleni.
  • PARTNERZY – w tym rozdziale musimy odnaleźć defekta na strychu. Zgodnie z opisem pucharka  DEFEKT NAMIERZONY. Jest to potrzebne aby odblokować kolejny rozdział.
  • PRZESŁUCHANIE – podczas przesłuchania androida na komisariacie musimy zdecydować, aby wysondować mu pamięć. Przed opuszczeniem pokoju podchodzimy do przesłuchiwanego i wybieramy chłodną kwestię dialogową. Gdy android zacznie się szamotać musimy wybrać opcje interwencji. Zostaniemy wtedy przez niego zastrzeleni.
  • WIELKA UCIECZKA – grając jako Kara musimy dać się wykryć policji, aby wywiązał się pościg. Jako Connor gonimy ją do autostrady. Będziemy mieli wybór, aby ją zostawić lub gonić dalej. Decydujemy się ją gonić i całkowicie psujemy QTE na autostradzie. Możemy też pozbyć się Kary w tym miejscu zgodnie z opisem powyżej.
  • GNIAZDO – podczas pościgu za defektem Connor będzie w pewnym momencie zjeżdżał po szklanym dachu i wskakiwał przez okno. Musimy zepsuć to QTE, wtedy spadnie i zginie.
  • KLUB EDEN – docieramy na zaplecze klubu i znajdujemy androidki. Podczas walki całkowicie psujemy QTE. Gdy androidki będą uciekać strzelamy im w plecy. Znacząco pogorszy to naszą relacje z Hankiem, co będzie potrzebne potem.
  • MOST – musimy doprowadzić do tego, aby Hank zastrzelił Connora. Zobacz opis:  TYLKO MASZYNA.
  • WRÓG PUBLICZNY – podczas badania miejsca zbrodni sprawdzamy miejsce operatorów kanału i kierujemy się do kuchni, gdzie zatrzymano androidy. Defektem jest ten po lewej stronie Connora. Gdy nas zaatakuje nie robimy nic i czekamy, aż Connor się wyłączy.
  • SPOTKANIE Z KAMSKIM – nie ważne czy zastrzelimy Chloe czy nie. Ważne, aby nie uzyskać od Kamskiego informacji o Jerycho. Jeśli zdecydujemy się zastrzelić adnroidkę zapytajmy o rA9.
  • OSTATNIA SZANSA CONNOR – gdy będziemy schodzić do pomieszczenia z dowodami zaczepi nas detektyw Gavin. Musimy go olać. Lokalizujemy Jerycho za pomocą dwóch androidek z klubu Eden. Musimy włączyć niebieskowłosą i przekonać ją używając głowy tej drugiej. Gdy dowiemy się gdzie jest Jerycho wpadnie Gavin i nas zaatakuje. Całkowicie psujemy QTE.
  • ROZDROŻA – podczas spotkania z przywódcą androidów (może to być Markus lub North, jeśli nasz bohater zginął wcześniej) musimy pozostać maszyną. W dalszej części zostaniemy zatrzymani przez żołnierza. Wybieramy opcję walki i znowu psujemy QTE.
  • BITWA O DETROIT – dalsze punkty są zależne od tego czy Markus żyje czy też nie oraz możliwego podejścia rewolucji, bądź demonstracji w naszej historii.
  • BITWA O DETROIT – gdy Connor znajdzie się na dachu z karabinem snajperskim może nas odwiedzić kapitan Allen z pierwszego rozdziału, albo Hank jeśli żyje. Tak czy siak musimy doprowadzić do walki i zepsuć QTE.
  • BITWA O DETROIT – walka z Makrusem podczas bitwy w mieście. Będziemy mieli możliwość wyboru bohatera, którym chcemy sterować. Możemy wybrać Connora i zepsuć QTE albo wybrać Markusa i pokonać przeciwnika.
  • BITWA O DETROIT – jeśli Markus nie żyje otrzymamy scenkę, w której Connor odnajduje ranną North w sklepie. Mamy wtedy wybór, aby ją zastrzelić albo oszczędzić. Nie wybieramy żadnej z opcji i czekamy, aż skończy się czas. Connor zostanie wtedy zastrzelony przez North.

 TO MOJA HISTORIA
Ukończono grę


Trofeum związane z ukończeniem gry. Niemożliwe do pominięcia. Nie ma znaczenia do jakich zakończeń doprowadzimy.


 TO NASZE HISTORIE
Wydaj 20,000 punktów premii


Punkty premii są przyznawane za odblokowanie kolejnych wyborów w schematach rozdziałów. Ja osobiście miałem już wymaganą ilość punktów po pierwszym ukończeniu gry, ale po zdobyciu pozostałych pucharków nie ma szans, aby nam brakowało punktów do wydania. Zgromadzone punkty możemy wydawać w zakładce DODATKI w menu głównym gry. Są tam do odblokowania rzeczy takie jak filmiki związane z grą, koncepty, soundtrack, projekty postaci itp. Wystarczy wydać wymaganą ilość punktów, aby otrzymać trofeum.


 OCALENI
Wszyscy przetrwali do końca


Tradycyjny pucharek dla gier tego studia przyznawany za ukończenie gry, bez śmierci żadnego z bohaterów. Do tego pucharka musimy grać od początku do końca. Ewentualnie możemy wczytać od danego rozdziału, jeśli jesteśmy pewni, że wszyscy z poniższej listy żyją w danym momencie gry.

 

  • CONNOR – główny bohater o tyle ciekawy, że nawet po śmierci dalej pojawia się w grze. Warto jednak ostrożnie podchodzić do tego trofeum i mimo wszystko jednak nie doprowadzić do żadnej śmierci. Można znaleźć różne opinie na ten temat, ale po co ryzykować.
  • Warunkiem koniecznym, aby uzyskać ten pucharek jest odnalezienie przez Connora Jerycha. W przeciwnym wypadku zostanie on na stałe wyłączony i nie otrzymamy trofeum. Należy też budować pozytywną relację z Hankiem oraz na koniec zostać defektem.

 

  • HANK – w tym wypadku nie ma wielkiej filozofii. Jest tylko jeden warunek, aby Hank przeżył. Musimy nawiązać pozytywne relacje między nim, a Connorem.

 

  • CHLOE – w rozdziale Connora SPOTKANIE Z KAMSKIM, gdy będziemy mieli możliwość zastrzelenia jej lub oszczędzenia, musimy wybrać tą drugą opcję.

 

  • MARKUS – następny główny bohater. Podstawa to pomyślnie wykonywać wszelkie sekwencje QTE. Szczególnie pod koniec gry. Należy wybierać zawsze pokojowe rozwiązania. Podczas rozdziału CZĘŚCI ZAMIENNE zgadzamy się na przyłączenie Johna do Jerycha. Dzięki temu w rozdziale MARSZ WOLNOŚCI będziemy mogli wybrać opcje poświęcenia się i dalej otrzymać ten pucharek, gdyż śmierć Johna nie wpływa na niego.

 

  • NORTH – musimy uratować ją podczas ataku na Jerycho w rozdziale ROZDROŻA. Należy też jako Markus wybierać pokojowe podejście. Dzięki temu ominiemy intensywne walki z finałowego rozdziału, które mogą łatwo doprowadzić do śmierci między innymi North.

 

  • SIMON – w rozdziale WIEŻA STRATFORD nie strzelamy do uciekającego człowieka, gdyż warto działać pokojowo i zyskiwać opinię publiczną. Simon zostanie wtedy postrzelony, ale jako Markus możemy go uratować i przenieść na dach. Należy go tam zostawić. Potem, gdy Connor będzie badał ten obszar nie kierujemy się w ogóle na dach tylko przesłuchujemy androidy w kuchni. Dzięki temu Simon bezpiecznie wróci do Jerycha. Powtórzę z opisu u Markusa – podczas rozdziału CZĘŚCI ZAMIENNE zgadzamy się na przyłączenie Johna do Jerycha. W przeciwnym razie zamiast niego podczas próby poświęcenia w rozdziale MARSZ WOLNOŚCI zginie nam Simon.

 

  • JOSH – musimy uratować go podczas ataku na Jerycho w rozdziale ROZDROŻA. Należy też jako Markus wybierać pokojowe podejście. Dzięki temu ominiemy intensywne walki z finałowego rozdziału, które mogą łatwo doprowadzić do śmierci między innymi Josha.

 

  • KARA – standardowo w przypadku głównej bohaterki musimy zaliczać napotkane sekwencje QTE. Postępujemy zgodnie z pucharkami  UCIECZKA Z REZYDENCJI oraz  SZCZĘŚLIWA RODZINA. Gdy Markus będzie przeprowadzał pokojową demonstrację spokojnie przejdziemy przez punkt graniczny bez poświęcania kogokolwiek.

 

  • ALICE – dziewczynka jest nierozerwalnie związana z wątkiem Kary. Może zginąć tylko wtedy kiedy Kara, więc nie musimy osobno się o nią martwić.

 

  • LUTHER – jest kilka momentów w grze, gdzie można doprowadzić do jego śmierci. Jeśli będziemy postępować zgodnie z opisem trofeum  SZCZĘŚLIWA RODZINA nie będzie z tym problemu.

 

  • JERRY – ratujemy go automatycznie razem z Lutherem podczas wątku Kary. Następnie na przejściu granicznym pojawia się opcja, w której może on zginąć poświęcając się dla nas. Jeśli jednak Markus przeprowadza pokojową demonstrację, możemy jako Kara przejść przez granicę bez poświęcania kogokolwiek.

(1056)

Dzwienkoswit Łowca Trofeów | Autor Poradników | Pisarz Amator | Kolekcjoner